Je leert erg veel van het volgen van een Google Ads training. Of je nu je eigen account beheert of dat een externe partij dit voor je doet; een training volgen kan verstandig zijn. Wat leer je bij de meeste Google Ads trainingen? Die vraag zal met dit artikel beantwoord worden. Voor zowel marketingmedewerkers als bedrijfseigenaren is dit artikel interessant. 

Campagnes opzetten en onderhouden

Bij een Google Ads training zal er veel aandacht gaan naar een Google Ads campagne opzetten en onderhouden. Je leert over kwaliteitsscore, optimalisatie suggesties vanuit Google en de verschillende opties die je in een campagne hebt. Een campagne leren opzetten is de basis.

Conversie tijdens de Google Ads training

Conversie is voor Google Ads essentieel. Aangezien je per klik betaalt, kun je niet het risico lopen dat jouw bezoekers niets kopen. Stel je hebt een langzame website of een fout op je site, dan kost je dat letterlijk geld. Tijdens een training wordt er aandacht aan conversie besteed. Hoe kun je je conversie verbeteren en hoe kun je conversies goed meten? Er bestaan ook Google Ads biedstrategieën op basis van conversie. Hierdoor kan Google nog beter bepalen aan wie hij jouw Ads laat zien. Maak hier gebruik van door je kennis te vergroten met een Google Ads training.

Advertentietekst leren schrijven bij een Google Ads training

Je advertentie kan vaak vertoond worden, maar je bent niet de enige die adverteert. Google toont meerdere Ads onder elkaar. Jouw advertentietekst bepaalt of iemand klikt. Tijdens de Ads training zal je leren hoe je jouw advertentietekst optimaliseert en hoe je deze kunt meten. Wist je dat je bijvoorbeeld meerdere advertenties kunt laten rouleren waarbij Google kan aangeven op welke advertentie het meeste geklikt is? Denk er ook aan dat niet iedere advertentie met veel kliks ook de beste is, uiteindelijk is conversie belangrijker. 

Zoekwoorden

Google Ads draait om zoekwoorden. Begrijpen hoe je deze woorden moet gebruiken in je advertenties en op je landingspagina’s, is cruciaal in een goede campagne. Maar er zijn algemene tips hoe je zoekwoorden in kunt zetten. Daarnaast kun je woorden uitsluiten. Stel je verkoopt fietsen, maar alleen nieuwe exemplaren, dan kunnen alle woorden met “gebruikte” of “tweedehands” eruit gehaald worden. Dit voorkomt dat bezoekers die niet relevant zijn, toch jouw Ads budget verbruiken.

Doelgroepen bij Google Ads

Het grote voordeel van social media marketing is de nauwkeurige doelgroepselectie. Google Ads biedt hier ook steeds meer mogelijkheden in. Je leert hierover tijdens een Google Ads training. Doelgroepen zijn belangrijk om te targeten, zo kun je bijvoorbeeld mensen die buiten je doelgroep vallen, je advertentie niet laten zien. Dit voorkomt geld uitgeven aan mensen die toch niet zouden kopen.

CaseMarketing – Voor online succes!

Wat moet je nog meer weten van een Google Ads training?

Misschien nog wel het belangrijkste dat je moet weten, is dat je een training niet als kosten, maar als een investering in kennis moet zien. Door de kennis goed in te zetten kunnen de meeste deelnemers die een deze training doen, hun investering snel terug verdienen. Dit komt door een lagere prijs per klik, hogere conversie, uitsluiten van niet relevante doelgroepen of slecht converterende zoekwoorden. Kortom, een Google Ads training levert voor veel bedrijven geld op.